You are currently viewing انواع قیر
انواع قیر

انواع قیر

قبل از خرید عایق رطوبتی حتماً باید با انواع قیر (Types of bitumen) به طور کامل آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیاز خود قیر مناسب را انتخاب کنید. در این صفحه می‌خواهیم به طور تخصصی انواع مختلف قیر را به طور کامل توضیح دهیم تا با مدل‌های مختلف قیر در تمامی زمینه‌ها آشنا شوید.

انواع قیر کدام است ؟

قیر به صورت کلی دارای چند مدل مختلف می‌باشد که بر اساس بعضی از پارامترهای مختلف به شاخه‌های به خصوصی تقسیم بندی می‌شود. اما به طور کلی انواع قیر به سه دسته مهم تقسیم بندی می‌شود که نوع اول آن قیرهای محلول است.

نوع دوم انواع قیر مربوط به قیرهای امیلیسیونی می‌باشد و در نهایت نوع سوم قیر مربوط به قیرهای خالص می‌باشد که در درجه نفوذ پذیری نسبت به بقیه متفاوت است. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که انواع قیر چه تفاوتی با یکدیگر دارد و آیا کاربردهای آنها در عایق کردن متفاوت است یا خیر. درباره این سوال شرکت قیر برتر به طور تخصصی نکاتی را گوشزد کرده است که در ادامه به تمامی آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت های انواع قیر در چیست ؟

همانطور که اشاره شد قیر به سه دسته عمده تقسیم بندی می‌شود که هر کدام کاربردها و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. اما به طور کلی با یکدیگر تفاوت‌های بارزی دارند که می‌توان نتیجه گرفت دلیل این تفاوت‌ها باعث دسته‌بندی آنها شده است. انواع قیر معمولا از نظر گرانروی و میزان کشش با یکدیگر تفاوت دارند و به گفته شرکت قیر برتر که تخصص زیادی در این زمینه دارد، معمولاً تفاوت‌های انواع قیر در درجه نفوذ و نقطه اشتعال آن هم می‌باشد.

علاوه بر آن حلالیت انواع قیر هم باعث تفاوت میان مدل‌های مختلف از قیر شده است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. اما سوالی که پیش می‌آید این است که در چه مکان‌هایی باید از انواع قیر استفاده کرد و چگونه باید مطمئن شد که قیر انتخابی مناسب آن مکان است.

لیست قیمت قیر

برای مشاهده و آگاهی از آخرین قیمت های انواع مختلف قیر نفتی: قیمت قیر بشکه ای، قیمت قیر حلبی و قیمت قیر کارتنی دکمه زیر را لمس کنید.

انواع قیر ساختمانی

اگر قصد به عایق کردن کامل ساختمان خود را برای جلوگیری از نفوذ آب گرفته‌اید قبل از خرید قیر ساختمانی حتماً باید با انواع مختلف قیر ساختمانی آشنایی کامل داشته باشید. ساختمان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در قسمت‌هایی که ممکن است آب به راحتی به داخل آن نفوذ کند حتماً باید از قیر مناسب آن استفاده کنید تا مانع از ورود آب به ساختمان شوید. قسمت‌های مهم ساختمان که حتماً باید قبل از تکمیل آن را به طور کامل عایق‌بندی کنید شامل پشت بام، سرویس بهداشتی و حمام می‌باشد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که انواع قیر ساختمانی کدام است و از کدام قیر باید در مکان‌های مختلف ساختمان استفاده کرد.

قیر ساختمانی 70-60

قیر ساختمانی شل که به اصطلاح به آن قیر ۶۰ ۷۰ هم گفته می‌شود یک نوع از انواع قیر می‌باشد که از آن استفاده زیادی برای عایق کردن ساختمان می‌شود. این نوع قیر معمولاً در دمای ۵۰ تا ۵۶ درجه روان می‌شود و به گفته شرکت قیر برتر که توزیع کننده اصلی قیر شل ساختمانی در تهران است، قیر شل دارای درجه نفوذ پذیری ۶۰ تا ۷۰ صدم میلیمتر می‌باشد. از لحاظ ظاهری قیر شل به صورت کامل شل و نرم می‌باشد و نکته جالب درباره قیر شل که جزو انواع قیر است این است که معمولاً برای قیرگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند تمامی منافذ را پر کند.

مطالب پیشنهادی: خرید قیر به صورت آماده

قیر ساختمانی 25-85

قیر ساختمانی ۸۵۲۵ یک نوع از مهم ترین انواع قیر در ساختمان‌ها استفاده می‌شود می‌باشد که به اصطلاح به آن قیر مخلوط هم گفته می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای قیر مخلوط این است که برای لایه آخر قیرگونی استفاده می‌شود و معمولاً برای عایق‌بندی سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. قیر مخلوط در هوای گرم تا حدودی به صورت نیمه جامد است و در هواهای معتدل به صورت کامل شکل جامد دارد.

قیر ساختمانی 15-90

قیر سفت یک نوع از انواع قیر ساختمانی می‌باشد که زمانی که به ۹۰ درجه سانتیگراد برسد شکل روان پیدا می‌کند و تبدیل به مایع می‌شود. از ویژگی‌های بارز قیر ساختمانی سفت این است که ظاهری کاملاً خشک و سفت دارد و به صورت کامل شکننده است. طبق تجربه شرکت قیر برتر که مرکز اصلی فروش قیر ساختمانی در تهران است، قیر سفت محبوبیت کمتری نسبت به سایر انواع قیر دارد.

انواع قیر دمیده

قیر دمیده نوعی دیگر از انواع و مدل‌های مختلف از عایق رطوبتی قیر می‌باشد که در هنگام تولید این قیر در پالایشگاه‌ها از یک روش مخصوصی استفاده می‌شود. جالب است بدانید که در مرحله آخر عمل تصفیه قیر در پالایشگاه‌ها در اثر دمیدن هوای بسیار داغ به این عایق رطوبتی باعث می‌شود که قیر دمیده شود و به اصطلاح به آن قیر دمیده گفته می‌شود.

این هوای داغی که به قیر دمیده می‌شود دارای دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه سانتیگراد می‌باشد که باعث می‌شود هیدروژن‌های موجود در قیر با اکسیژن هوا به طور کامل ترکیب شود و به قیر دمیده تبدیل می‌شود. از ویژگی‌های قیر دمیده که جزو انواع قیر است این است که درجه نفوذ پذیری نسبتاً کمتری دارد اما در آن سو از خاصیت نرمی بیشتری برخوردار می‌باشد و باعث شده است که در تغییرات دمایی مختلف تحمل بالایی از خود نشان دهد و معمولا در مناطق گرمسیر استفاده بیشتری از آن می‌شود.

قیر امولسیون

قیر امولسیون نوعی دیگر از “انواع قیر” می‌باشد که در آن این عایق رطوبتی با آب و یک ماده دیگر که امولسیون ساز است به طور کامل ترکیب می‌شود. مواد امولسیونی که برای تولید قیر مورد استفاده پالایشگاه‌ها قرار می‌گیرد باعث شده است که خواص قیر در بعضی از شرایط تغییر کند و استفاده بیشتری از آن شود. این ماده اضافی که به قیر اضافه می‌شود باعث می‌شود که چسبندگی فوق العاده بالایی در قیر ایجاد شود که این ویژگی مناسب برای راهسازی است.

انواع مختلف قیر
انواع مختلف قیر

قیر نفتی یکی از انواع قیر

قیر نفتی یکی از مهم‌ترین نوع قیر می‌باشد که ماده اصلی تولید کننده این عایق رطوبتی نفت خام است که از نفت خام برای تولید این محصول در پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود. به گفته شرکت قیر برتر نام دیگر قیر نفتی که محبوبیت بسیار زیادی دارد قیر تقطیری است زیرا در برج تقطیر تغییراتی در آن ایجاد می‌شود که باعث شده است به قیر تقطیری معروف شود. از این نوع قیر معمولا در عایق‌بندی تجهیزات مختلف و یا در صنعت نفت و گاز استفاده بیشتری می‌شود علاوه بر آن در صنعت کشاورزی هم می‌توان از آن استفاده زیادی کرد.

انواع قیر در راهسازی

به گفته شرکت قیر برتر که بزرگترین توزیع کننده و پخش کننده انواع قیر در تهران است، بهترین قیر در راهسازی مربوط به قیر امیلیسیون می‌باشد که از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و قطعاً در راهسازی استفاده زیادی از آن می‌شود. یکی از محصولاتی که جزو زیر مجموعه‌های قیر امیلیسیون است مربوط به آسفالت می‌باشد که می‌توان نتیجه گرفت مناسب برای راهسازی است. ماده اصلی تشکیل دهنده آسفالت قیر امیلیسیون است و به این دلیل است که انواع قیر امیلسیون محبوبیت بسیار زیادی در راهسازی و جاده سازی دارد.

نتیجه گیری

در این صفحه به طور تخصصی به انواع قیر که در زندگی امروزه بسیار کاربرد دارد اشاره شد و به طور کامل با انواع مختلف قیر آشنا شدید. اگر قبل از خرید قیر سوالی درباره انواع قیر دارید می ‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با شماره‌های ثبت شده در این وب سایت تماس حاصل فرمایید و یا می‌توانید تمامی سوالات مربوطه را در بخش کامنت همین صفحه از کارشناسان مجرب قیر برتر بپرسید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تمامی آنها پاسخ داده شود.

آماده پاسخ هستیم! 👌

کارشناسان مجموعه قیر برتر در خدمت شما هستند، سوالات خود را ز ما بپرسید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

منبع: pyramidenc.com
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سروش

سلام روزتون بخیر
سوالم اینه که بهترین نوع قیر جهت زیر سازی پشت بام جهت روف گاردون قبل از ایزوگام چه نوع قیری است .

مدیر قیربرتر

سلام و ارادت؛بهترین قیر برای زیر سازی قیر شل اصل می باشد.